Andrejus Romanovas: „Mums Patinka Gerinti Aplinką“

Turinys:

Andrejus Romanovas: „Mums Patinka Gerinti Aplinką“
Andrejus Romanovas: „Mums Patinka Gerinti Aplinką“

Video: Andrejus Romanovas: „Mums Patinka Gerinti Aplinką“

Video: Andrejus Romanovas: „Mums Patinka Gerinti Aplinką“
Video: აგვისტოს ასტროლოგიური პროგნოზი l მიხეილ ცაგარელისგან 2024, Gegužė
Anonim

- Jūsų kabinetui yra dešimt metų. Kas paskatino ją susirasti ir pradėti dirbti savarankiškai?

- Mes visada troškome nepriklausomybės. Sapnas, galima sakyti. Tikriausiai daugelis jaunų architektų apie tai svajoja, tačiau mūsų svajonė buvo aiškiai įgyvendinta ir konkreti nuo pat pradžių. Visi karjeros žingsniai, kuriuos žengėme iki biuro įkūrimo, vienaip ar kitaip buvo sąlygoti šio tikslo. Niekada nesame ėję mažiausio pasipriešinimo keliu, o darbo vietą pasirinkome atsižvelgdami į prioritetą - ateityje reikalingų žinių ir patirties savarankiškam darbui gauti.

Kur dirbote ir ką veikėte iki biuro įkūrimo? Ar iškart dirbote kartu su Jekaterina Kuznetsova?

- Baigę institutą, aš ir Katya išėjome dirbti į interjero dizaino firmas. Tačiau po metų mes susitarėme dėl bendro tikslo - nusprendėme, kad savarankiškas darbas didelėje architektūroje mums yra svarbus. Po to trejus metus dirbome su architektu Anatolijumi Klimočkinu, įgijome unikalią greito pasinerimo į profesiją patirtį. Būdami 24 metų mes jau buvome dviejų statomų projektų: 170 000 kvadratinių metrų ploto gyvenamojo komplekso 16 adresu Shmitovsky Proezd ir biurų pastato pačiame Maskvos centre, sodo sankryžoje, architektai. Žiedas ir Malaya Bronnaya gatvė. Jūs labai greitai mokotės statybų aikštelėje, todėl įgijome didžiulę patirtį. Mes subūrėme penkių architektų komandą, tačiau tuo metu dar nebuvome pasirengę atidaryti savo biuro. Pirmiausia norėjome dirbti su meistru, labai aukšto lygio architektu. Visa mūsų komanda prisijungė prie Sergejaus Skuratovo biuro. Turiu pasakyti, kad šis bendradarbiavimas mums davė daug. Visų pirma, mums pavyko rasti tą stilistinę šiuolaikinės architektūros kryptį, kuri mums artima dvasia. Be to, mes matėme aukščiausios darbo kultūros pavyzdį su fasado estetika, detalėmis ir medžiaga. Bendro darbo rezultatas buvo biurų centras „Danilovsky Fort“ir kotedžų kaimelis „Club 2071.“. 2006 m. Pradžioje mes pagaliau supratome savo pasirengimą savarankiškam darbui ir įkūrėme ADM biurą.

Kurį laiką jūsų dirbtuvės bendradarbiavo su tarptautiniais biurais. Ką tau davė šis darbas?

- Taip, iš tiesų, mes turėjome tokį laikotarpį. Tai truko šiek tiek daugiau nei dvejus metus. Mes atlikome kelis projektus su Johno McAslano architektais, KPF, SOM ir Franko Gehry dirbtuvėmis. Manau, kad ši patirtis yra pati vertingiausia. Tai buvo įdomus dažnų komandiruočių, bendrų susitikimų ir pristatymų laikas. Dirbome su kolegomis kaip komanda. Kai kuriuose projektuose mes atlikome vietinio dizainerio funkciją, tačiau, pavyzdžiui, „Stanislavsky-11“objekte buvome visaverčiai bendraautoriai ir daug ką siūlėme projekte. Bet, svarbiausia, toks darbas suteikia galimybę stebėti požiūrį į darbą labai aukšto lygio. Aš tikėjau ir vis dar tikiu, kad tuo metu mūsų jaunam biurui, visiems mūsų darbuotojams glaudus bendradarbiavimas su patyrusiomis ir žinomomis Europos ir pasaulio įmonėmis buvo unikali sėkmė. Mes tikrai daug ko išmokome iš savo užsienio kolegų.

Jūsų projektai yra visada kruopščiai nupiešti ir gana atpažįstami. Jūs praktikuojate savo atradimus ir metodus, vystotės lėtai. Ar jaučiatės sumišęs dėl savo rašysenos atpažinimo ar, priešingai, to siekiate ir tai yra principas?

- Jei kalbame apie architektūrą kaip apie kūrybinę profesiją, tai projektų pripažinimas vargu ar yra trūkumas. Kai architektas dirba nuoširdžiai, įdeda savo sielą į daiktus, visi jo darbai tiesiogiai atspindės jo vidinį pasaulį, charakterį, temperamentą. Tokie dalykai, žinoma, gali pasikeisti per gyvenimą, tačiau tai neįvyksta taip greitai. Jūs tikriausiai lyginate projektus, kuriuos atlikome per pastaruosius šešerius ar septynerius metus … Bet juk šiuo laikotarpiu mes patys vargu ar galėjome taip pasikeisti, nenuostabu, kad mūsų projektai turi panašių bruožų. Žinoma, mes stengiamės vengti savęs citavimo, kaskart ieškoti naujų vaizdų, kitaip tai būtų nesąžininga kliento atžvilgiu, o pats projektavimo procesas taptų nuobodus. Bet bijau, kad ir koks novatoriškas būtų kitas naujas projekto įvaizdis, nebus įmanoma išvengti autoriaus stiliaus pėdsakų, ypač mūsų proporcijų jausmo ir pirmenybių formuojant. Taip, o ne šv apie tai.

priartinimas
priartinimas
Жилой дом на Малой Ордынке. Главный фасад. Вариант 2, проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на Малой Ордынке. Главный фасад. Вариант 2, проект, 2016. В процессе строительства © ADM
priartinimas
priartinimas
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
priartinimas
priartinimas
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Проект, 2014. В процессе строительства © Мастерская ADM
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Проект, 2014. В процессе строительства © Мастерская ADM
priartinimas
priartinimas
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
priartinimas
priartinimas

Ar nenorite kartais padaryti architektūrinio gesto, peržengti ribų?

- Mes neturime polinkio į atvirą architektūrinį chuliganizmą. Kartais gali nusinešti kokia nors šviesi idėja, tema … Bet vis dėlto dažniau norisi pasigaminti padorų, gerai nupieštą namą. Šis noras yra nuolat.

Ar komercinės sėkmės etiketė sutrinka?

- Jūs, žurnalistai, mėgstate viską sutrumpinti iki paprastų apibrėžimų, o aš nemėgstu etikečių kaip tokių. Koks skirtumas, kas ir ką galvoja ir sako apie mus? Vien komercinė sėkmė nieko negali pakenkti. Sakyčiau - priešingai, tai dažnai daro tave laisvesniu. Jei pasiekėte tam tikrą lygį, kai galite sau leisti atsisakyti bet kokių nemėgstamų daiktų, tai mažai kas gali priversti jus eiti į kompromisus savo sąžine.

Kokius klientus renkatės? Kažko atsisakyti?

„Ne mes renkamės, bet mieliau dirbame su klientais, kuriems svarbu, kad jų projekte dalyvautų geras architektas ir kuriems patinka mūsų architektūra. Tai, mano nuomone, yra vienintelė teisinga bendradarbiavimo forma. Užsakovas ir architektas iš tikrųjų turi turėti artimas pareigas daugelyje sričių. Be to, turi būti asmeninė empatija arba didelis pasitikėjimas. Tai vienintelis būdas gauti tikrai gerą architektūrą. Manau, kad darbas turėtų suteikti džiaugsmo ir malonumo abiem pusėms, aš esu prieš amžiną kovą ir bet kurio žmogaus perlaužimą. Paprastai galiu iš anksto pajusti, ar tai mano klientas, ar ne. Jei ne, geriausia, jei įmanoma, nedelsiant atsisakyti darbo.

Kas, jūsų manymu, yra „gera architektūra“ir „aukštos kokybės architektūra“?

- Sunkiausias, bet ir paprasčiausias klausimas. Architektūra yra pastatai. Geri pastatai yra tie, kuriuose žmonės jaučiasi gerai ir šalia kurių jie jaučiasi gerai. Bet kaip tai pasiekti yra visas sunkumas.

Kaip to pasiekti, koks metodas? Kaip pradėti dirbti prie projekto?

- Taigi nėra jokių veiksmų sekų. Na, žinoma, pirmiausia reikia ištirti svetainę, programą, bet tada viskas pradeda vykti savaime. Aptariame kiekvieną projektą su Jekaterina, keičiamės nuomonėmis, bet paskui atsisėdi ir padarysi. Visiškai bet kokia tvarka. Kartais pradedate nuo išdėstymo, kartais su zonavimu, kartais išbandote kažkokią fasado temą, kuri ilgą laiką mirgėjo jūsų galvoje, tačiau geriausi projektai tikriausiai yra tie, kuriuose viską darote vienu metu, o kai kuriais atvejais taškas viskas tiesiog savaime vystosi.

O jei kalbėtume apie projekto komponentus - kas jus labiausiai žavi, pavyzdžiui, planais ar fasadais? Perfrazuodamas klasiką, eini iš vidaus į išorę ar iš išorės?

- Mes vienodai aistringai formuojame tūrinę kompoziciją, rengiame planus, piešiame fasadus ir dirbame su kraštovaizdžiu. Šie keturi dalykai yra objekto sudedamosios dalys. Jie yra labai glaudžiai susiję. Ir svarbiausia, kad visa tai darome vienu metu. Nuosekliai juos gaminti yra lengviau, bet labai rizikinga. Viskas turi gimti tuo pačiu metu, kitaip būtinai kažkur atsiras nesėkmė. Pastato tūris, planas, fasadas ir kraštovaizdžio idėja formuojami beveik tuo pačiu metu. Viską reikia nuolat turėti omenyje. Ir tai yra pats sunkiausias dalykas profesijoje.

Bet koks yra pagrindinis tikslas, kas jus motyvuoja?

- Kas mus motyvuoja? - Taip, mums tiesiog patinka statyti gražius namus, kurti aplinką, kurioje žmonės gerai jaučiasi. Mes tuo domimės ir džiaugiamės, kai darbas yra sėkmingas. Mes matome daugybę netobulų dalykų pasaulyje, juk mūsų miestas yra netobulas. Mums patinka bandyti patobulinti tai, ką galime padaryti. Nuostabus jausmas, kai ateini į kokią nors nemalonią vietą, gerai dirbi savo darbą, ir ši vieta staiga tampa nuostabi. Žmonės pradeda ten gyventi ir dirbti, jiems yra malonios emocijos ir prisiminimai, jie pradeda mylėti tai, ką sugalvojai. Tai tikrai puiku. Galų gale svarbu tai, ką statote, kas lieka. Jei rezultatas geras, jei pavyko padaryti kokią nors miesto dalį geresnę, vadinasi, esate teisus.

Atrodo, mes radome raktinį žodį - trečiadienis, miesto dalis. Ilgą laiką savo architektūriniuose projektuose plėtojote tikrąją miesto erdvės tobulinimo temą, atrodo, iš Novoslobodskaya projekto „Atmosfera“- projekto, kuriame jūs tiesiogine to žodžio prasme išvalėte miesto fragmentą, per pusiau suformavote naują aplinką. -uždara erdvė. Tai yra tiesa?

- Ne. Anksti. Ankstesniuose projektuose: Stanislavsky-11, „Alcon“verslo centras, „Hilton Double Tree“aplinkos tema, kaip kraštovaizdžio ir fasadų derinio tema buvo labai rimtai parengta. Labai ilgą laiką mes formavome sau tezę apie išskirtinę kraštovaizdžio svarbą bet kuriame projekte. Kraštovaizdis ne be reikalo vadinamas penktuoju fasadu. Manome, kad akivaizdu, jog žmogus nesuvokia pastato vienas. Be to, dažnai paprastas žmogus pastato visiškai nesuvokia kaip atskiro objekto. Dauguma žmonių tiesiog gyvena savo gyvenimą ir nesidomi architektūra kaip tokia. Bet kai jie patenka į gerai suprojektuotą aplinką, erdvė pradeda teigiamai juos paveikti. Tuo pat metu jie suvokia aplinką kaip visumą. Neatskiriant fasado nuo kraštovaizdžio. Žmogui yra arba malonu, arba ten būti nėra labai malonu. Taip bandome samprotauti. Viskas turi būti padaryta tuo pačiu aukštu lygiu. Todėl daugeliu atvejų mes projektuojame ne tik pastatus, bet ir aplinką.

Офисный комплекс Атмосфера (реконструкция). Реализация, 2013 © ADM
Офисный комплекс Атмосфера (реконструкция). Реализация, 2013 © ADM
priartinimas
priartinimas
Бизнес-центр класса А «Алкон» на Ленинградском проспекте. Реализация, 2013 © ADM
Бизнес-центр класса А «Алкон» на Ленинградском проспекте. Реализация, 2013 © ADM
priartinimas
priartinimas
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
priartinimas
priartinimas
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
priartinimas
priartinimas
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Внутренний двор. Терраса летнего кафе. Проект, 2015. В процессе строительства © Мастерская ADM
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Внутренний двор. Терраса летнего кафе. Проект, 2015. В процессе строительства © Мастерская ADM
priartinimas
priartinimas
Жилой дом на ул. Новослободская. Благоустройство двора. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на ул. Новослободская. Благоустройство двора. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
priartinimas
priartinimas

Kalbi apie miesto aplinką, bet kaip susieti su kontekstu? Visa aštuntojo dešimtmečio architektūra vienaip ar kitaip yra kontekstinė, reaguoja į aplinką ir kartais netgi labai giliai į ją pasineria. Ar jums artima konteksto tema, ar savo sprendimus pateisinate aplinka? Arba, priešingai, visai neuždaryti?

- Kontekstas yra svarbus, jei jis yra vertingas. Jei dirbame gerai nusistovėjusioje aplinkoje, pavyzdžiui, statome miesto centre, tada stengiamės pasiekti mastą. Stilistinio sutapimo nelaikome svarbiu, tačiau stengiamės dirbti fasado ritmu ir medžiaga taip, kad naujas objektas praturtintų ir papildytų esamą aplinką. Žinoma, yra miesto atkarpų - kai kurios iš jų yra net arti centro, nors tai yra labai retas atvejis - kur aplinka nėra vertinga ar pasisekusi ir greičiausiai netrukus bus pakeista. Ten galite jaustis ramiau. Ieškokite kitokio masto, sukurkite naują aplinką.

Ar turite miesto aplinkos idealą, gal kokių pavyzdingų vietų, kurias norėtumėte priartėti?

- Aš asmeniškai manau, kad ideali miesto aplinka nėra labai tanki, nuo keturių iki šešių aukštų ir daugiausia su blokiniais pastatais. Svarbūs parkai ir žalios gatvės, taip pat vanduo. Ir, žinoma, labai mažas eismas. Patogus miestas yra pėsčiųjų miestas. Jei kalbėsime apie pavyzdžius, tikriausiai įvardysiu keletą Hamburgo rajonų: Rottenbaum, Harvesthude, Winterhude. Gražios vietovės aplink Alsterio ežerą pačiame gana didelio miesto viduryje.

Kita vertus, dabar jūsų portfelyje yra vis daugiau daugiaaukščių gyvenamųjų pastatų. Galiu manyti, kad šį žanrą diktuoja užsakymo aplinkybės. Kaip manote, kokia skalė yra optimali?

- Mums įdomu viską daryti, ir tai nenuobodžiauja. Nors, tiesą sakant, vis tiek manome, kad žmogus yra arčiau ir maloniau iki trisdešimties metrų aukščio pastatų masto. Mums labai patinka dirbti su tokiais projektais.

Akivaizdu, kad detalės ir faktūros jums yra svarbios. Kiek jie brangina projektą?

- Detalės yra labai svarbios. Mums patinka, kai fasadai yra gerai nupiešti ir kai jie turi pakankamai detalių. Manome, kad žmogui nėra lengva suvokti lapidinę estetiką. Akis turi prie kažko prikibti, galbūt taip mes esame sukurti. Patogiau būti tokioje aplinkoje, kur yra vidutinė įvairovė ir pakankamai detalių. Jei taip, tada išlaidų klausimas yra santykinis. Žinoma, viskuo reikalinga priemonė, tačiau jei sudėtingi fasadai sukuria patogesnę aplinką nei paprasti, tada žmonės pirmenybę teikia jiems ir mielai kompensuos jų kūrimo išlaidas. Be to, kartais detalės netgi leidžia sutaupyti pinigų, leidžiančių sukurti įdomų, sudėtingą vaizdą nenaudojant labai brangių medžiagų.

Kalbant apie medžiagas ir metodus. Kažkada, gana seniai, 2007 m., Rašiau apie jūsų namo projektą Gorokhov Lane, kad jums nepatiko kliento siūlomas tinkas ir jūs tiesiogine to žodžio prasme „suvalgėte“nemėgstamą medžiagą, plokštės ir sienų proporcijos. Tada fasadų sluoksniavimas tapo viena iš jūsų mėgstamiausių temų, aš nesuprantu, kas čia daugiau: žaidimai su derančiomis tekstūromis ar noras namą padaryti plonu kaulu, lengvą ir kartu sudėtingą?

- Pradėsiu nuo komentaro apie tinką. Ši medžiaga tikrai nepriklauso mylimiausiems. Mums labiau patinka medžiagos su įdomia tekstūra, kurios savaime gali praturtinti pastato įvaizdį. Akivaizdu, kad paprastas fasado elementas, pavyzdžiui, pertvara tarp langų, visiškai kitaip atrodo polichromine plyta ir paprastu plokščiu tinku. O gipso ant gana didelių paviršių dirbti nėra lengva. Medžiaga yra plokščia, nuobodi ir labai jauki naudoti. Mūsų klimato sąlygomis draugiškai jis turėtų būti dažomas kas trejus ketverius metus.

Gipso, kaip medžiagos, trūkumus gali paslėpti tik labai sudėtingas fasado plastikas - praktiškai be plokščių tiesių pjūvių. XVIII, XIX ir XX a. Pradžios architektūros kalba buvo turtinga vingiuotomis detalėmis ir sudėtinga plastika. Pažvelgę į bet kurį klasikinį fasadą pamatysite, kad praktiškai nėra didelių plokščių paviršių. Viskas suskirstyta į elementus, sulaužyta kaimiškų medžiagų, įrėminta detalėmis - jie padėjo nuslėpti tinkavimo technologijos problemas. Nepaisant meilės detalėms, mes vis tiek teikiame glaustesnę šiuolaikinės architektūros kalbą. Daugiau tiesių plokštumų, daugiau tiesių linijų. Ir čia pradeda reikštis gipso trūkumai. Tas pats pasakytina ir apie konstruktyvizmo architektūrą, kai tokie trūkumai, mano nuomone, tapo rimta problema. Bet tai jau kita tema.

Jei paanalizuotume pirmojo objekto, esančio Gorokhovsky, fasado versijos pavyzdį, kurį paminėjote, tada minčių eiga buvo tokia. Medžiagos pasirinkimas mums buvo ribotas: klientas buvo pasirengęs naudoti tik paprastą tinką, kuris, kaip sakiau, nėra sodrios tekstūros. Norint, kad fasadas būtų malonus akiai, reikėjo jį praturtinti - dirbti langų ritmu ir sienomis. Mes naudojome „langų paleidimo“techniką, taip pat tuščias sienos dalis vizualiai suskirstėme į skirtingus fragmentus. Mes sukūrėme du sluoksnius, kurie skiriasi gyliu, tekstūra ir spalva. Tai leido kompensuoti tinkavimo technologijos asketizmą.

Įdomu ir tai, kad galų gale objektas Gorokhovskoje buvo įgyvendintas visiškai kitaip. Po daugybės funkcijų ir kompozicijos korekcijų galiausiai atrodėme visiškai kitaip. Naujo fasado geometrija yra daug paprastesnė. Ir mes jį supaprastinome būtent todėl, kad vietoj gipso naujoje objekto versijoje tapo įmanoma naudoti įdomesnes medžiagas: glazūruotas plytas, arkhskiną, tamsintą stiklą, taip pat medinius langų rėmus su būdingais padidintais skersiniais. Nauja išvaizda buvo sukurta derinant šias medžiagas. Nebereikėjo judančių langų ir dvigubo sluoksnio.

Клубный дом в Гороховском переулке. Реализация, 2016 © ADM architects
Клубный дом в Гороховском переулке. Реализация, 2016 © ADM architects
priartinimas
priartinimas

Daugiau apie techniką: ant fasadų dažnai naudojate savitą „I“sijos tarpinį sluoksnį, kartais jis yra metalinis, bet kartais - keraminis ir akmeninis. Tai suteikia jūsų fasadams, išsamiai nušlifuotiems, lengvą, visiškai žiaurų išleistuvių atspalvį. Iš kur jis atsirado, kada pasirodė ir kodėl jis jums taip patinka?

- Jei atvirai, niekada negalvojome apie išleistuvių atspalvį. Horizontalusis elementas, apie kurį jūs kalbate, tikrai naudojamas tiek daugybei objektų, nors man sunku juos susieti su reklaminėmis akimis, kai žiūriu į juos Vorobyovo namo fasade, kur jie yra iškirpti iš tūrinio natūralaus akmens. Arba prisimenu, kaip panašūs elementai buvo pagaminti pagal mūsų eskizus Vokietijos gamykloje „NBK Keramic“biurų kompleksui „Alcon-1“. Ne visada jie atrodo kaip aš. Bet mes dažnai vienaip ar kitaip suformuluojame horizontalią pusę, norėdami struktūrizuoti fasadą, išreikšti jo mastą ir tektoniką. Horizontalių ir vertikalių linijų tinklelis leidžia pasiekti aiškų, gerai organizuotą modelį. Tiesą sakant, tai tarnauja kaip matrica, kuria mes dažnai pradedame piešti fasadą. Toliau išrandamas atskirų fasado elementų dizainas, komponuojamas ir braižomas ritmas, nulemiantis jų tarpusavio proporcinius santykius. Taigi, pradedant paprasta ir aiškia schema, galite sugalvoti visiškai skirtingus meninius vaizdus. Ne todėl, kad šia schema visada bus pasiektas norimas rezultatas, tačiau ši technika yra viena iš mūsų mėgstamiausių.

ЖК «Воробьев дом». Фрагмент фасада. Проект, 2014. В процессе строительства © ADM
ЖК «Воробьев дом». Фрагмент фасада. Проект, 2014. В процессе строительства © ADM
priartinimas
priartinimas
БЦ класса A Alcon I на Ленинградском проспекте Фотография © ADM
БЦ класса A Alcon I на Ленинградском проспекте Фотография © ADM
priartinimas
priartinimas

Ar tokiu atveju jūsų horizontali linija greičiausiai yra frizas iš klasikinės užsakymų schemos? Horizontali, įpinta į vertikalę ir jos palaikoma? Yra žinoma, kad jūs nedarote stilizacijos, bet tuo pačiu metu, atrodo, esate aiškūs latentinės klasikos atstovai, architektūra yra viduje tradicinė, o ypač dėl to ji tinka istoriniam miestui. Kiek tai tiesa?

- Klasikos kalba, kaip sakiau, mums nėra artima. Bet jūs teisus, kad klasikinis požiūris į fasado piešimą yra tam tikras. Pats terminas „dažyti fasadą“labiau susijęs su klasika, o ne su modernistine tradicija. Mums patinka toks požiūris, jis mums atrodo žmogiškesnis. Niekada nebandėme sutriuškinti žiūrovo modernistinės formos grynumu.

Papasakokite daugiau apie tinklelio-matricos raidą. Kiek suprantu, fasado ritmas jums yra labai svarbus. Iš kur jis atsiranda ir nuo ko priklauso?

- Darbas su ritmais ant fasado taip pat yra mėgstamiausia tema. Bet tai ne visada siejama su matricos tinkleliu. Tai yra dvi skirtingos technikos, kurios vis dėlto gali puikiai papildyti viena kitą. Visų pirma, tai, ką mes vadiname fasado ritmais, yra fasado elementų deriniai, kurie kartojami tam tikra seka. Pavyzdžiui, mes sujungiame langą su dekoratyviniu apmušalu, balkonu ar fasado įdėklu iš kitos medžiagos. Ir šis kompozicinis rinkinys kartojamas ne kiekviename aukšte, o, pavyzdžiui, per tris aukštus. Kituose aukštuose naudojami kiti elementų deriniai - akis nesąmoningai fiksuoja kaitaliojimo seką. Tokius pakartojimus mes vadiname ritminėmis temomis. Įtikinamai ir harmoningai nupiešti jie labai praturtina fasado dizainą. Tai atveria didžiulį lauką kūrybai. Gali būti kelios ritminės temos, vienos tampa pagrindinėmis, kitos pavaldžios. Man patinka palyginti tokį kompleksiškai nupieštą fasadą su simfoniniu muzikos kūriniu, kuriame savo vaidmenį atlieka skirtingi muzikos instrumentai ir visa tai harmoningai susilieja į vieną visumą.

Taigi kompleksinis fasado brėžinys yra ne tik chaotiškai pasislinkę langai. Už viso to slypi labai sunkus darbas, vidinė logika ir meninės nuojautos atspindys. Patikėkite, ritmus sujungti į vieną harmoningą visumą yra labai sunku. Tuo pačiu ritmines temas galima susieti su grindų matricos tinkleliu arba laisvai išdėstyti ant sienos lauko. Daug kas priklauso nuo įvaizdžio, kurį norime sukurti.

Ar turite mėgstamų projektų, kurie, jūsų nuomone, buvo geresni už kitus?

- Neįmanoma sukurti visų objektų viename lygyje. Kartais tai veikia geriau, kartais blogiau. Bet aš prieš ką nors pabrėžti. Jei koks nors daiktas pasirodė prasčiau, nei mes manėme, tai yra mūsų kaltė, o ne priežastis jo nemylėti. Veikiau tai kelia mintis; nesėkmės yra puiki patirtis, todėl jos yra vertingos.

Mokyklos Mamontovkoje projektas pasirodė gana skambus. Ar jus traukia šis žanras kaip savotiška viešoji architektūra? Ir, beje, kaip yra su Kitežo vaikų plėtros centro projektu?

- Mums labai patinka mokyklos tipologija. Yra galimybė ir, dar svarbiau, poreikis sukurti neįprastas formas ir erdves. Vaiko pasaulis gali ir turėtų būti neįprastas ir ryškus, žadinti vaizduotę. Mes turėjome du mokyklos projektus ir stengėmės, kad jie abu būtų ne trivialūs. Projektas Mamontovkoje, kaip žinote, buvo įgyvendintas, o Kitežo mokykla statoma. Tai labdaringas projektas, jis įgyvendinamas aukomis, todėl iki šiol įvykdyta tik pusė. Tačiau gera žinia ta, kad statybos tęsiasi, o kai kuriose patalpose švietimo procesas jau vyksta.

Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
priartinimas
priartinimas
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
priartinimas
priartinimas
Китежский центр развития семьи и детей. Проект, 2011, в процессе строительства © ADM
Китежский центр развития семьи и детей. Проект, 2011, в процессе строительства © ADM
priartinimas
priartinimas

Kurį laiką užsiėmėte pramoninių zonų rekonstrukcija. Kokie jūsų įspūdžiai ir kokia vertingiausia šio darbo patirtis? Ar esate pasirengęs grįžti prie tokio darbo, ar tai jau praėjęs etapas?

- Senų pramoninių zonų atkūrimas, jų užpildymas naujomis funkcijomis ir estetika yra labai populiari tema Europoje. Mūsų šalyje tokių įrenginių visada buvo mažesne tvarka. Nepaisant to, tai yra įprastas bet kurio architektūros biuro darbas. Kūrinys yra savaip įdomus, sunkus ir, kaip taisyklė, komerciškai nelabai pelningas. Mūsų užsakymų portfelyje tokių projektų apimtis niekada neviršijo 30%, todėl sunku kalbėti apie kokį nors konkretų etapą. Dabar jų praktiškai nėra, tačiau tai nėra pozicija, mes tiesiog turime daugiau naujų statybos projektų.

Nors yra projektų, kuriuose saugome kai kurias istorinių pastatų dalis, dėl kurių yra keliami saugumo įsipareigojimai, arba kuriuos tiesiog gaila nugriauti. Kaip jau sakiau, man visiškai gerai sekasi tokio pobūdžio darbais, jei atsiras projektas, kuriame bus gražūs istoriniai pastatai, ir teks jam įkvėpti naujos gyvybės, mielai tai padarysime.

Ką tik minėjote darbą su istoriniais pastatais. Naujausiame Novoslobodskaya gyvenamojo komplekso projekte jūs išsaugojote originalaus gamyklos pastato fasado fragmentą XIX a., Pakartokite jį, papildydami originalą kopija. Suprantu, kad taip daroma, kad pastatas atrodytų tvirtas, o ne fragmentiškas. Ir vis dėlto Venecijos chartija smerkia istorinių pastatų imitaciją … Argi ne geriau būtų ją užpildyti skirtingomis formomis, kad nebūtų sukurta iliuzijų?

- Aš sutinku su bendru požiūriu, ir mes turėtume tai bandyti padaryti. Mums patiems baisiai nepatinka perdarymas. Bet, matyt, nėra taisyklių be išimčių. Novoslobodskaya atveju mes susidūrėme su labai sunkiu pasirinkimu. Aikštelėje buvo itin keistas pastatų konglomeratas: keli XIX amžiaus pabaigos pramoninės architektūros sienų fragmentai, gausiai įsiterpę į sienų sekcijas ir beveidę sovietmečio pastatų masę. Pažodžiui buvo dvi su puse sienos, kurias norėtume išlaikyti. Be to, ši pusė nesiribojo su kitomis dviem sienomis. Mums reikėjo pagaminti atskirą pastatą su keturiais pilnaverčiais fasadais, kurių pusantro niekada nebuvo. Variantas su šiuolaikinės architektūros intarpais tarp istorinių sienų dalių mūsų visiškai neįtikino ir mes bandėme pratęsti esamą ritmą, tarsi jį kopijuodami. Be to, mes netgi planuojame naudoti istorines plytas, gautas išardžius senas sienas. Aš sutinku su prieštaringai vertinamu metodu, tačiau šiuo atveju mes esame tikri dėl jo teisingumo. Tačiau pamatysime, kada objektas bus pastatytas.

Жилой дом на ул. Новослободская. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на ул. Новослободская. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
priartinimas
priartinimas

Kaip dažnai dalyvaujate varžybose? Panašu, kad dabar tai nutinka rečiau. Gal iš pradžių jus apėmė konkursų tema, o paskui atvėso?

- Varžybų tema esame labiau nei ramūs. Mes niekada jais nesirėmėme, bet iš esmės neneigėme. Tai tik vienas būdas gauti užsakymus. Galiu tik pažymėti, kad varžybų momentas mūsų neužfiksuoja ir nesuteikia papildomos motyvacijos. Mes stengiamės tiek konkurencingus, tiek nekonkurencingus projektus atlikti vienoda kokybe. Tiesą sakant, kai klientas yra pasirengęs sudaryti su jumis sutartį, sutelkdamas dėmesį į jūsų portfelį, reputaciją ir komercinį pasiūlymą, jūs jau laimėjote tam tikrą „konkursą“. Bet kokiu atveju visas tolesnis jūsų darbas įgyvendinant projektą turėtų įrodyti, kad jūs pasirinkote ne veltui.

Taip pat galite pridurti, kad dalyvavimas konkurse, net ir mokamame, visada yra rizika, o bet kuris architektūros biuras yra verslas, kuriame reikėtų stengtis sumažinti riziką. Tačiau kartais mes džiaugiamės galėdami dalyvauti konkursuose, jei objektas ar klientas mums atrodo įdomus ir perspektyvus.

Kiek žmonių dirba jūsų biure ir kaip darbas organizuojamas?

- Mes nekeliame sau užduoties atlikti vis daugiau projektų vienu metu. Natūralus mūsų ribotuvas yra mūsų tiesioginio dalyvavimo kiekviename iš jų sąlyga. Optimalų darbuotojų skaičių - nuo trisdešimt iki penkiasdešimt - lemia projektų, kuriuos fiziškai galime sukurti Jekaterina, skaičius. Jei biuras tampa didesnis, asmeninis indėlis į objektus mažėja, o mes to nenorime.

Taigi jūs ir Jekaterina asmeniškai kontroliuojate visus projektus?

- Mes ne tik kontroliuojame, bet ir kuriame. Pirmoji idėja, kompozicijos struktūra, fasado brėžinys, visi pagrindiniai planai - viskas kyla iš mūsų ir pirmajame etape mes fiziškai nupiešiami. Nors kai kurias kūrybines užduotis deleguojame labai nedaugeliui architektų, kurie jau seniai dirba su mumis ir kuriems galime tai patikėti.

Kokia linkme norėtumėte vystytis, kitaip tariant, ar kažkur siekiate, ar tiesiog egzistuojate?

- Yra tik viena kryptis, kuria norėtume judėti - nuolatinis architektūros kokybės gerinimas. Visa kita iš tikrųjų nesusiję su mūsų mintimis. Mes nesiekiame didinti biurų skaičiaus ar patalpų masto ar užimti naujų rinkų. Visa tai - pirma, mums tai nėra taip svarbu, ir, antra, aš nuoširdžiai tikiu, kad visa tai atsiranda savaime, jei jūs tiesiog nuoširdžiai ir gerai dirbate darbą.

Rekomenduojamas: